Kerken, Hoeksteen en begraafplaats

Kerkgebouw, de Hoeksteen

en de begraafplaats

Kerkgebouw

Het kerkgebouw van onze gemeente staat in Eethen. De kosters zijn verantwoordelijk voor het beheer. In Eethen verzorgen Gijs en Lucy van Veldhuisen het kosterschap. Het kerkgebouw worden uiteraard in eerste instantie gebruikt voor kerkdiensten, maar kan ook gehuurd worden voor activiteiten die passen bij de aard van het gebouw. Denk hierbij aan concerten en culturele activiteiten. Het kerkgebouw wordt ook verhuurd voor huwelijksdiensten van mensen van buiten de gemeente.

De Hoeksteen

Op loopafstand van het kerkgebouw beschikken we over het gemeentecentrum 'De Hoeksteen', aan De Hoek 8 te Eethen. Het gebouw is voorzien van 2 separate zalen; een grote zaal van ca. 100 m², geschikt voor ca. 70 personen en een kleinere vergaderruimte van ca. 30 m², geschikt voor ca. 15 personen. De zalen zijn onafhankelijk van elkaar te gebruiken. De Hoeksteen wordt hoofdzakelijk gebruikt voor allerlei kerkelijke activiteiten, zoals bijeenkomsten van het jeugdwerk, catechisaties en diverse vergaderingen. Verder vinden er bijeenkomsten rondom begrafenissen plaats in 'De Hoeksteen'.

De Hoeksteen kan, met of zonder bediening, worden gehuurd voor vergaderingen, cursussen of om iets te vieren. Daarbij is het mogelijk om één zaal of beide zalen te huren. Huren op zondag is niet mogelijk.

Verder moet vooraf bekend worden gemaakt, waarvoor het gebouw gehuurd wordt.

Via deze link vindt u de actuele tarievenlijst.

Wilt u/jij gebruik maken van 'De Hoeksteen', stuur dan een mail naar:

hoeksteen@hervormdeethendrongelen.nl

Begraafplaats

In Eethen wordt de begraafplaats bij de kerk door het College van Kerkrentmeesters beheerd. Via deze link kunt u het reglement bekijken en hier vindt u de actuele tarievenlijst.

Voor informatie rond gebruik en verhuur van kerkgebouwen en het verenigingsgebouw, en voor vragen rond de begraafplaats kunt u  mailen naar kerkbeheer@hervormdeethendrongelen.nl.